سیستم ربات صنعتی مدولار ATRO

 

سیستم ربات صنعتی مدولار   ATRO  (فناوری اتوماسیون رباتیک) از Beckhoff برای اولین بار در سال 2022 به عموم ارائه شد. به سرعت در حال تکامل است و اکنون ماژول های بیشتری برای افزایش انعطاف پذیری سیستم ATRO اضافه می شوند، به شکل ربات های چند بازو.

ماژول‌های موتور استاندارد ATRO با عملکرد درایو یکپارچه به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری برای راه‌اندازی انواع کینماتیک روبات را ارائه می‌دهند. این منجر به راه‌حل‌های روباتیک می‌شود که دقیقاً متناسب با برنامه مورد نظر بهینه شده‌اند. ادغام کامل کنترل کننده ربات در پلت فرم کنترل TwinCAT با قابلیت های گسترده آن، کل فرآیند اجرای را برای یک ماشین تسهیل می کند.

 

آخرین موارد اضافه شده به نمایش گذاشته شده شامل یک ماژول پیوند T شکل با دو اتصال، علاوه بر هر دو مدل L و S شکل است. Automatica 2023 فرصت مناسبی را برای ارائه یک برنامه کاربردی نمونه شامل کینماتیک ربات 2 بازویی بر اساس ماژول T، که هر کدام دارای چهار ماژول موتور (یعنی مفاصل) در بازوها است، فراهم کرد. محور اصلی مشترک می تواند به عنوان یک محور دائما چرخش و در نتیجه به عنوان پایه ربات متحرک مورد استفاده قرار گیرد، زیرا تمام محورها در سیستم ATRO از پایه تا افکتور انتهایی برای چرخش بی پایان طراحی شده اند. بنابراین، دو بازو به طور همزمان به مناطق مختلف کار هدایت می شوند،

جایی که می توانند قطعات کار را در دست بگیرند، پایین بیاورند یا ماشین کنند. کل ساختار نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شود، بلکه یک راه حل سریع و کارآمد را نیز ارائه می دهد. این به این دلیل است که نیاز ربات را به انجام هر یک از حرکتهای برگشت معمولی مرتبط با محدودیت های محور، که در آن هیچ فرآیندی اجرا نمی شود، از بین می برد. هوای فشرده یا منبع انرژی به دو گیره به صورت داخلی در ساختار از محور اصلی  به دو افکتور انتهایی از طریق رابط های ATRO ماژول ها هدایت می شود. ماژول های پیوند L و S شکل جدید از کینماتیک با چهار درجه آزادی پشتیبانی می کنند که می تواند برای کارهایی مانند پالت سازی استفاده شود. محورهای پیکربندی این ربات به گونه ای طراحی شده اند که نمی توانند با خود برخورد کنند، به این معنی که می توان از چرخش بی پایان همه محورها استفاده کرد.

یکی دیگر از نوآوری ها در کل سیستم Beckhoff، پیاده سازی MX-System قابل اتصال و ماژولار به عنوان یک ربات و کنترل کننده ماشین است. یک پیکربندی MX-System متشکل از منبع تغذیه، کامپیوتر صنعتی، ورودی/خروجی دیجیتال و ماژول‌های ایمنی به سیستم ATRO اجازه می‌دهد تا کاملاً بدون کابینت کنترلی کار کند. این ربات منبع تغذیه 48 ولت مورد نیاز خود و ارتباط EtherCAT را از طریق یک کابل هیبریدی از ماژول جدید منبع تغذیه MX-System با جریان خروجی 40 آمپر دریافت می کند. برای کنترل پنوماتیکی افکتورهای انتهایی، ماژول های پنوماتیک جدید در سیستم MX-System موجود هستند. نتیجه یک سیستم کنترل ربات کامل، جمع و جور و بدون کابینت کنترلی است که می تواند به راحتی برای کارهای اتوماسیون بیشتر در یک ماشین یا سلول گسترش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.